Máte-li zájem o školení APQP - moderní plánování kvality produktu, klikněte na tento odkaz:
https://www.prokvalitu.cz/detail/apqp-moderni-planovani-kvality-produktu-10/?form=1

Zde je "ochutnávka" školení - jak může téma vypadat ve Vaší firmě - příběh inspirovaný reálným kurzem ve výrobní společnosti.
Naše firma sídlí na pomezí Hané a Valašska. Pracuje u nás asi 150 lidí, já jsem jeden ze tří projektových inženýrů. Zabývám se novými projekty a zaváděním dílů do sériové výroby. Nově dodáváme do automobilového průmyslu. Proto nám firma objednala školitele na téma APQP. Je fajn, že školení bylo u nás ve firmě, nemusel jsem nikam jezdit a ztrácet čas cestováním. Ještě před začátkem školení jsem potkal lektora na chodbě. Schválně jsem jej přivítal slovy: „Dobré deň! Pozor na mně, já so strašně urépané!“ Je potřeba si zjednat respekt hned na začátku, aby si na nás dal lektor bacha.“
Školení probíhá za účasti šesti zaměstnanců společnosti zabývající se obráběním v malé zasedací místnosti přesně pro šest posluchačů a lektora. Všichni tak mají dobrý výhled na stěnu, kde se promítá prezentace. Lektor může dobře s jednotlivými posluchači komunikovat. Seznámení posluchačů s lektorem probíhá za uvolněné atmosféry, kterou již před školením navodil jeden ze zaměstnanců. Úvod školení je zaměřen na vzájemnou diskusi a brainstorming, čímž se všichni účastníci dostanou nenásilně do tématu.
„Hned od úvodu s námi lektor diskutuje věci z běžného života a na tom ukazuje příklady vztahující se k tématu. Zdá se mi, že se na mě obrací s dotazy více než na ostatní kolegy. Rozdělujeme se do dvou skupin a dostáváme úkol na celé školení. Po každé fázi máme v týmu prodiskutovat a pak napsat na papír vše, co je relevantní pro naši firmu. Myslel jsem, že si tady občas odpočinu, ale takhle se budu muset soustředit po celou dobu školení.
Pokračujeme detaily z jednotlivých fází APQP. Díky diskusi a aktivitě účastníků zjišťujeme, které body se týkají firmy a které nikoliv. Objevujeme slabá místa v řízení projektů a současně si ukazujeme příklady dobré praxe. Na závěr každé fáze je souhrn několika bodů, které lektor považuje za nejčastější chyby, se kterými se během svého působení setkal. Poté vždy obě skupiny připraví seznam jednotlivých prvků, které je v dané fázi potřeba zajistit. Obě skupiny mají trochu jiný přístup, ale obsah se příliš neliší. Věci vždy společně diskutujeme a upřesňujeme.
Školení bylo pro nás neuvěřitelně přínosné. Zjistili jsme, co to vlastně APQP je, a že budeme muset řídit naše projekty více systematicky. Cvičení, které jsme společně dělali, nám pomůže připravit kontrolní seznam otázek pro každou fázi. V podstatě už jej máme připravený, protože obě skupiny jej zpracovávaly během kurzu. Naučili jsme se několik nových metod a u dalších víme, jak je správně používat. I když nemáme vlastní vývoj, tak je důležité pochopit požadavky zákazníka. Dále posoudit vyrobitelnost (a nejen tu), nastavit správně výrobní proces a vše související se sériovou produkcí. Už vím, že i zpětnou vazbu ze sériové produkce bychom jako projektoví inženýři měli více poslouchat. Lektor nás poprosil, abychom mu do hodnocení školení napsali hlavně to, co se nám úplně nelíbilo. Možná jsem jej neměl před školením provokovat, ale pak se na mě pořád obracel s nějakými otázkami. Takže nelíbilo se mi hlavně to, že jsem se tady během školení nemohl prospat.